e-Fatura Uygulanması Başvuru Süreci

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Likom e-Fatura > e-Fatura Nedir? > e-Fatura Uygulanmasından Yararlanma Süreci >

e-Fatura Uygulanması Başvuru Süreci

Previous pageReturn to chapter overviewNext page
Show/Hide Hidden Text

e-Fatura uygulamasını kullanmaya başlamak için Gelir İdaresi Başkanlığı’na e-Fatura uygulaması için başvuruda bulunulması ve mali mühre sahip olunması gerek ve yeter şarttır. E-Fatura uygulaması  entegratörlerinden biri olmak için ise Gelir İdaresi Başkanlığı’na entegrasyon başvurusunda bulunulması gerekmektedir.

 

tog_minusGİB e-Fatura Uygulaması Başvurusu

Firmaların e-Fatura işlemleri sırasından kullanacakları kullanıcı hesabı ve bu hesaba ait şifre bilgilerini Gelir İdaresi Başkanlığı’na doğrudan başvururak edinmeleri gerekmektedir.

e-Fatura Uygulaması başvurusu posta yoluyla ya da elektronik ortamda yapılabilmektedir.

 

e-Fatura uygulaması’na posta yoluyla başvuruda bulunulacak ise Gelir İdaresi Başkanlığı’nın internet sayfasında (http://www.efatura.gov.tr/efaturabasvuru.html) belirtilen belgeleri “Gelir İdaresi Başkanlığı – Denetim ve Uyum Yönetimi Daire Başkanlığı(I) İlkadım Cad. 06450 Dikmen/ANKARA” adresine göndermeleri gerekmektedir.

 

    Posta yoluyla başvuruta ait detaylı bilgiye "http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/ElektronikFaturaUygulamas%C4%B1BasvuruKilavuzu.pdf" bağlantısından ulaşılabilir.

 

e-Fatura uygulaması’na elektronik ortamda başvuruda bulunulacak ise Gelir İdaresi Başkanlığı’nın internet sayfasındaki e-fatura uygulaması elektronik başvuru (http://www.efatura.gov.tr/efaturabasvuru.html)  bağlantısına tıklanarak belirtilen işlem adımları tamamlanmalıdır.

 

   Elektronik ortamda başvuruta ait detaylı bilgiye

  “http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/eFaturauygulamasielektronikbasvuruklavuzu.pdf” bağlantısından ulaşılabilir.

 

tog_minusMali Mühür Başvurusu

e-Fatura Uygulaması’nda kullanılan verilerin ve oluşturulan e-faturalara ait bilgilerin doğruluğunu ve değişmezliğini garantilemek adına Mali Mühür kullanımı zorunlu kılınmıştır. Bu nedenle e-Fatura Uygulaması’ndan yararlanmak isteyen tüm tüzel kişilerin Mali Mühür sahibi olması gerekmektedir.

 

Yetkili kişilerce imzalanarak Gelir İdaresi Başkanlığı’na ulaştırılan ‘Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi’ ile Mali Mühür cihazı sahibi olunabilmektedir.

Mali Mühür ile ilgili detaylı tüm bilgiye “http://mm.kamusm.gov.tr/” bağlantısından ulaşabilirsiniz.

 

Likom Yazılım tarafından geliştirilmiş olan Likom e-Fatura Yazılımı (Online) ve Likom e-Fatura Yazılımı (Offline) HSM ve akıllı kart cihazlarını desteklemektedir.

 

HSM ve Akıllı Kart ile ilgili olarak Gelir İdaresi Başkanlığı internet sayfası Sıkça Sorulan Sorular (SSS) kısmında şu açıklamaya yer verilmiştir: “Aynı holding bünyesinde de olsa farklı firmaların tek bir akıllı karta mali mühürlerini yüklemesi mümkün değildir. Ancak, kurum tarafından HSM cihazına kurumunuzun mali mühür sertifikası yüklenebilir. Birden fazla kişi bu tek HSM cihazına, erişim hakları ayarlanmış farklı bilgisayarlardan aynı anda Elektronik Mali Mühür Sertifikasını kullanabilirler.”

 

HSM mi Akıllı Kartı mı Kullanılmalı ?:

 

Bununla ilgili karar tamamen kullanıcıya ait olup HSM’lere ve Akıllı Kartlara ait ayırt edici özellikler aşağıdaki gibi özetlenebilir.

 

HSM’ler donanımsal olarak çalışırlar.

Bu nedenle Akıllı Kartlardan daha güvenlikli ve performanslı çalışırlar.

Fiyatları Akıllı Kartılardan daha yüksektir.

 

Akıllı Kartlar yazılımsal olarak imza üretirler.

Bu nedenle aynı anda çok sayıda imza üretmek gerektiğinde daha düşük performanslı olurlar.

Güvenliği PIN Kodu ile sağlanır.

Kaybolma riski vardır.

 

HSM ve Akıllı Kart ile ilgili detaylı bilgiye “http://www.bilgiguvenligi.gov.tr/guvenlik-teknolojileri/uygulama-ve-islem-guvenliginde-hsmlerin-onemi-ve-kullanim-alanlari.html ” bağlantısından ulaşabilirsiniz.

 

tog_minusGİB e-Fatura Entegrasyon Başvurusu

Gelir İdaresi Başkanlığı’nca belirtilen entegrasyon koşullarını sağlayan ve  bilgi işlem kapasiteleri yeterli olan firmalar e-Fatura uygulamasını kendilerine ait bilgi işlem sistemi aracılığıyla kullanabilmektedir. Entegrasyon koşullarına ait detaylı bilgiye Gelir İdaresi Başkanlığı internet sayfasından erişilebilir.