Olay Yönetimi

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Likom Gusto Olay Yönetimi >

Olay Yönetimi

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Olay Yönetimi yazılımı, arayüz ve servis uygulamaları olmak üzere iki adet uygulamaya sahiptir. Arayüz uygulaması ile tanımlar yapılmaktadır. Servis uygulaması ise arka  planda koşarak olayların çalıştırılmasını sağlar. Windows servis uygulamaları bilgisayar önyükleme yaptığında otomatik olarak başlayabilir. Bu uygulamalar kullanıcıya herhangi bir arayüz birimi sunmaz. Bu özellik, bilgisayar üzerinde çalışan diğer kullanıcılara engel olunmadan uzun süreli işlevselliği sağlar. Servis kullanımının diğer bir avantajı ise arayüz uygulamasının sürekli açık kalmasına gerek olmamasıdır. Kullanıcı istediği zaman arayüz uygulamasını açıp servis uygulamasından rapor alabilir. Arayüz uygulaması aracılığıyla tanımlar yaptıktan sonra arayüz uygulamasını kapatabilir.

 

Olay yönetimi, mesaj ve bilgilendirme için Windows Olay Günlüklerini kullanmaktadır. Hata ve bilgilendirme mesajlarını arayüz ve servis uygulamalarının her ikisi de Olay Yönetimi'nin oluşturduğu özel olay günlüğüne kaydeder. Bu mesajlar arayüz üzerinden gerçek zamanlı veya geçmişe yönelik olarak takip edilebilir.

 

Olay Yönetimi'nin yapısı ve çalışma mantığı özet olarak aşağıdaki şekilde gösterilmiştir.

 

Olay Yönetimi'nin Yapısı

Olay Yönetimi'nin Yapısı

 

Olay Yönetimi, tüm tanımları kaydetmek için bir veri tabanına ihtiyaç duyar. Veri tabanı sağlayıcısı Microsoft SQL veya Oracle olabilir. Veri tabanına, arayüz uygulaması hem veri yazar hem de okur; servis uygulaması ise sadece tanımları okuma işlemi yapar. Olay Günlüğüne hem arayüz uygulaması hem de servis uygulaması log girdisi ekleyebilir. Log girdileri ise arayüz uygulaması tarafından okunmaktadır. Arayüz - servis uygulamaları arasındaki bilgi alış verişi

Arayüz Arrow_rServis şeklinde tek yönlüdür.